• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74826
+
-

جمع‌آوری ۱۰ تن زباله از ساحل کاظم‌داشی

زیست‌بوم
جمع‌آوری ۱۰ تن زباله از ساحل کاظم‌داشی

بخشدار بخش انزل ارومیه از جمع‌آوری بیش از ۱۰ تن زباله از ساحل کاظم‌داشی دریاچه ارومیه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد. «حسام شیرازه محبت» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: برای جلوگیری از آلودگی ساحل کاظم‌داشی ۱۲ سطل زباله در این منطقه نصب شده است.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی برای کاهش تولید زباله افزود: با همت دهیاری گورچین‌قلعه، 8 بنر حاوی پیام‌ها و تصاویر زیست‌محیطی برای افزایش آگاهی شهروندان در مسیر ورودی تفرجگاه ساحل کاظم‌داشی نصب شده است.این مسئول نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان محیط ‌زیست را در آگاهی‌بخشی و پاک‌سازی طبیعت از زباله مهم بیان کرد و گفت: برای پیشگیری از آلودگی سواحل دریاچه‌ ارومیه آماده همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: احداث 3 چشمه سرویس بهداشتی، نصب نیمکت‌های بتنی و آسفالت‌ریزی مسیر منتهی به ساحل کاظم‌داشی از اقداماتی به شمار می‌روند که برای رفاه گردشگران انجام گرفته‌اند. ساحل کاظم‌داشی با صخره‌ای طبیعی به همین نام که به شکل یک کلاه نظامی است، در فصل تابستان پذیرای جمع کثیری از گردشگران و علاقه‌مندان به آب‌درمانی است. صخره‌ دیگری با شباهت حیرت‌انگیز و در اندازه‌ای کوچک‌تر به قبلی در جوار کاظم‌داشی وجود دارد به طوری که از آن به عنوان قل دیگر کاظم‌داشی یاد می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید